Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Ciepło, cieplej, gorąco - lody Antarktydy topnieją. Kolorowe dni u Motylków - Gr. 4.

Ciepło, cieplej, gorąco - lody Antarktydy topnieją. Kolorowe dni u Motylków - Gr. 4.

 

W tym miesiącu odbyły się kolejne zajęcia z projektu ekologicznego pt." Kolorowe dni". Jego celem ogólnym jest zbliżenie dziecka do świata przyrody i poprzez poznawanie dostrzegania jego piękna. Nabywanie opiekuńczego stosunku do świata roślin i zwierząt, kształtowanie mądrego i umiejętnego współżycia człowieka przyrodą, rozwijanie poczucia troski i odpowiedzialności o obecną i przyszłą jakość życia na naszej planecie. 

 

 

 

W poprzednich miesiącach:

 

 

Z kolei w styczniu i lutym królował kolor biały i hasło: "Ciepło, cieplej, gorąco - lody Antarktydy topnieją" - którego głównym celem było wprowadzenie dzieci do zagadnień zmiany klimatu.

 

Naszą ekologiczną podróż zaczęliśmy od zgłębienia informacji na temat Antarktydy. Podczas tych zajęć przedszkolaki poznały florę i faunę najzimniejszych terenów na Ziemi. Dowiedziały się jak nazywają się ludzie tam występujący i jak wygląda ich codzienne życie na terenach Arktyki.

 

Obejrzeliśmy zdjęcia, na których przedstawiono stacje badawcze na Antarktydzie. Poznaliśmy  historię zdobycia przez Marka Kamińskiego i Jasia Melę bieguna północnego.

 

Wspólnymi siłami próbowaliśmy ustalić co powoduje że z roku na rok ta zimna kraina "kurczy się" i jaki może być tego powód oraz dlaczego Zima robi nam psikusa i jednego roku sypnie śniegiem, a w kolejnym śniegu nie ma.

 

Dodatkowo zajęciom towarzyszyły zabawy powiązane z tematem: m.in.: budowanie igloo z kubeczków, tworzenie z kostek cukru lodowych witraży oraz dryfowaliśmy po krze  lodowej .

 

Zapraszamy Państwa do galerii.

Data dodania: 2021-02-27 19:33:51
Data edycji: 2021-02-27 19:57:46
Ilość wyświetleń: 648

„Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż."

 

Janusz Korczak

 

„Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami,  to może ono zrobić więcej niż od niego oczekujemy,  a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno."

Helen Parkhurst
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej