INFORMACJE O PRZEDSZKOLU
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Ciepło, cieplej, gorąco - lody Antarktydy topnieją. Kolorowe dni u Motylków - Gr. 4.

Ciepło, cieplej, gorąco - lody Antarktydy topnieją. Kolorowe dni u Motylków - Gr. 4.

 

W tym miesiącu odbyły się kolejne zajęcia z projektu ekologicznego pt." Kolorowe dni". Jego celem ogólnym jest zbliżenie dziecka do świata przyrody i poprzez poznawanie dostrzegania jego piękna. Nabywanie opiekuńczego stosunku do świata roślin i zwierząt, kształtowanie mądrego i umiejętnego współżycia człowieka przyrodą, rozwijanie poczucia troski i odpowiedzialności o obecną i przyszłą jakość życia na naszej planecie. 

 

 

 

W poprzednich miesiącach:

 

 

Z kolei w styczniu i lutym królował kolor biały i hasło: "Ciepło, cieplej, gorąco - lody Antarktydy topnieją" - którego głównym celem było wprowadzenie dzieci do zagadnień zmiany klimatu.

 

Naszą ekologiczną podróż zaczęliśmy od zgłębienia informacji na temat Antarktydy. Podczas tych zajęć przedszkolaki poznały florę i faunę najzimniejszych terenów na Ziemi. Dowiedziały się jak nazywają się ludzie tam występujący i jak wygląda ich codzienne życie na terenach Arktyki.

 

Obejrzeliśmy zdjęcia, na których przedstawiono stacje badawcze na Antarktydzie. Poznaliśmy  historię zdobycia przez Marka Kamińskiego i Jasia Melę bieguna północnego.

 

Wspólnymi siłami próbowaliśmy ustalić co powoduje że z roku na rok ta zimna kraina "kurczy się" i jaki może być tego powód oraz dlaczego Zima robi nam psikusa i jednego roku sypnie śniegiem, a w kolejnym śniegu nie ma.

 

Dodatkowo zajęciom towarzyszyły zabawy powiązane z tematem: m.in.: budowanie igloo z kubeczków, tworzenie z kostek cukru lodowych witraży oraz dryfowaliśmy po krze  lodowej .

 

Zapraszamy Państwa do galerii.

Data dodania: 2021-02-27 19:33:51
Data edycji: 2021-02-27 19:57:46
Ilość wyświetleń: 519

„Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż."

 

Janusz Korczak

 

„Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami,  to może ono zrobić więcej niż od niego oczekujemy,  a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno."

Helen Parkhurst
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej