Owady to najliczniejsza grupa zwierząt. Dowiedzieliśmy się o nich w tym tygodniu wielu ciekawostek.
Dziękujemy rodzicom za przygotowanie w domu z dziećmi ilustracji owadów i ich opisów. Dzieci pięknie zaprezentowały przygotowany materiał swoim rówieśnikom, rozwijając przy tym umiejętność wypowiadania się pełnymi zdaniami oraz występowania przed publicznością. W celu poszerzenia wiedzy o owadach obejrzeliśmy prezentację multimedialną. Doskonaliliśmy analizę i syntezę wyrazów.
Wyposażeni w lupy wybraliśmy się do naszego ogródka przedszkolnego, aby poszukać owadów. Dzięki dobrej spostrzegawczości dzieci udało się nam znaleźć kowale bezskrzydłe, biedronkę, muchę, pancernika oraz motyla.
Wybraliśmy się do naszej pracowni komputerowej, w której doskonaliliśmy umiejętność posługiwania się nowymi technologiami oraz przeliczania ilości owadów i określania wielkości zbiorów za pomocą cyfr.
W środę znaleźliśmy tajemniczą kopertę, w której ukryta była informacja do odszyfrowania. Mówiła, że kolejnej wskazówki mamy szukać wśród książek. Hubert przeszukując książki znalazł ślimaki z dziwnymi numerkami. Jak się okazało numerki wskazywały miejsce, w którym rogu planszy umieścić ślimaczki. Nagle zobaczyliśmy, że na środku leży kolejna koperta, a w niej lupa i list od ślimaków, że potrzebują naszej pomocy w poszukiwaniu owadów. Dzięki przedszkolakom ślimakowi Anatolowi udało się odnaleźć biedronkę, ślimakowi Bronkowi motyla, a ślimacce Celinie pszczółkę. Podsumowaniem naszej zabwy w programowanie było wykonanie pracy plastycznej "Owady na łące".
Byliśmy również na spacerze w Parku Staromiejskim, gdzie na polance bawiliśmy się w zabawy swobodne i podziwialiśmy otaczającą nas przyrodę.
Poczuliśmy już wiosnę, więc wykonaliśmy dekorację na okna przedszkola - wycinaliśmy kwiatki, trawkę, przyczepialiśmy wszystko na okna. Zrobiło się u nas naprawdę zielono.
Poznaliśmy literkę "N". Poszukiwaliśmy wyrazów, które zaczynają się na daną głoskę. Pracowaliśmy z naszą książeczką z wiatraczkiem - utrwalaliśmy pisownię cyfry 5 i 6.
Bawiliśmy się z róznież naszym robotem Photon'em. Na początku rozpoznawaliśmy dźwięki zwierząt, które z siebie wydawał. Następnie dzięki niemu doskonaliliśmy umiejętność czytania prostych wyrazów utworzonych z dwóch sylab. Później każdy mógł według własnej inwencji pojeździć robotem po planszy.
To był wspaniały tydzień!
„Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż."
Janusz Korczak
„Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami, to może ono zrobić więcej niż od niego oczekujemy, a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno."
50-011 Wrocław
ul. Tadeusza Kościuszki 27a