Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Gdy energię oszczędzamy, o środowisko i klimat dbamy! Kolorowe dni u Motylków - Gr. 4.

Gdy energię oszczędzamy, o środowisko i klimat dbamy! Kolorowe dni u Motylków - Gr. 4.

W tym miesiącu, tak jak i w poprzednim odbyły się w grupie Motylków zajęcia z projektu ekologicznego pt. "Kolorowe dni".

W październiku na zajęciach królował kolor pomarańczowy i hasło "Bezpieczny las - ogień niszczy przyrodę!" (https://p43wroclaw.stronyzklasa.pl/bezpieczny-las-ogien-niszczy-przyrode-kolorowe-dni-u-motylkow,366,pl)

 

Z kolei dziś kolor żółty oraz hasło "Gdy energię oszczędzamy, o środowisku i klimat dbamy!".

 

 

Celem zajęć było uświadomienie dzieciom codziennego zużycia prądu oraz zachęcania do jego poszanowania. Poznaliśmy zasadę działania i właściwego obchodzenia się z urządzeniami elektrycznymi.

 

Zapoznaliśmy się z naturalnymi źródłami energii, takimi jak : wiatr, słońce, woda. Nie zabrakło ciekawych eksperymentów i zabaw pt. "Na tropie odnawialnych źródeł energii". Wykonywaliśmy ćwiczenia oddechowe, mogliśmy toczyć nasze piłeczki w parach. Następnie dmuchaliśmy w stronę kolorowych piórek, aby te nosiły się wysoko i nie spadały.

 

Skonstruowaliśmy także łódeczki, aby urządzić wyścigi na wodzie. Za pomocą patyka z kolorową bibułą na placu zabaw sprawdzaliśmy i obserwowaliśmy z której strony wieje wiatr. Wykonaliśmy też eksperyment, aby rozwikłać zagadkę. A mianowicie, co zasila koło młyńskie..? Otóż woda!.

 

Po udanych eksperymentach przyszedł czas na wspólna pracę. Wspólnymi siłami w grupach stworzyliśmy budynki z kolektorami słonecznymi jako symbol energii słonecznej oraz wiatraki jako symbol energii  wiatru.

 

To był bardzo intensywny i pożyteczny dzień

Data dodania: 2020-11-21 08:33:06
Data edycji: 2021-02-27 19:44:44
Ilość wyświetleń: 1123

„Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż."

 

Janusz Korczak

 

„Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami,  to może ono zrobić więcej niż od niego oczekujemy,  a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno."

Helen Parkhurst
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej