Gr. 3. - Jesienna plucha – programowanie.

Jesienna pogoda jest zmienna. Aktualnie za oknem mamy słoneczko, ale zdarzają się dni kiedy pada deszcz. Wtedy musimy pamiętać o odpowiednim ubiorze. W pojemniku pośród pestek wiśni zostały ukryte różnego rodzaju ubrania. Dzięki zmysłowi dotyku dzieci odnalazły karteczki. Następnie segregowały ubrania na te, które nadają się na jesienną pogodę i te których na pewno nie ubierzemy. Takie ćwiczenie ma wpływ na motorykę małą, rozwój wrażliwości i zmysłów, a także koordynację wzrokowo-ruchową.
Kolejnym etapem zajęć było programowanie. Nasze Ślimaczki postanowiły się razem pobawić na dworze i w pełni wykorzystać piękną pogodę. Nagle na niebie pojawiło się dużo czarnych chmur i spadł deszcz. Zadaniem dzieci było pomóc Ślimakom schronić się pod parasolem.
Programowanie pozwala na rozwijanie umiejętności planowania, logicznego i algorytmicznego myślenia.