Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Gr. 4 - Biedronki - Metoda Dobrego Startu

Gr. 4 - Biedronki - Metoda Dobrego Startu

Zanim dziecko zacznie pisać powinno ćwiczyć ręce podczas wykonywania różnych czynności. Jedną z nich jest nauka samodzielnego jedzenia. Kolejne to ćwiczenia życia praktycznego, czyli wszystko to, co mówiąc najprościej, robi się w domu. Włączamy dziecko w pomoc podczas przygotowywania posiłku oraz wykonywanie zadań wymagających precyzyjnych ruchów palców, jak np. nakręcanie nakrętki na śrubę, zakręcanie słoików itp. Nawet nie zdajemy sobie sprawy, że właśnie takie aktywności przygotowują nasze dziecko do nauki pisania. Nabywanie umiejętności mowy pisanej jest skomplikowanym i długotrwałym procesem angażującym wiele rozmaitych czynności dziecka: sensorycznych (wzrokowe, słuchowe, kinestetyczne), ruchowych (artykulacyjne i skomplikowane manualnie) i umysłowych. W grupie 4 - "Biedronki " odbywają się zajęcia prowadzone Metodą Dobrego Startu M. Bogdanowicz. Metoda ta ma bardzo dobry wpływ na rozwój złożonych czynności, jakimi są czytanie i pisanie.  Celem metody jest także kształtowanie lateralizacji (ustalenie ręki dominującej) oraz orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni. Podczas każdego spotkania prowadzone są ćwiczenia rozwijające świadomość osoby, ćwiczenia usprawniające orientację w schemacie ciała oraz ćwiczenia kształtujące orientację w przestrzeni. Dzieci poznają wierszyk lub piosenkę, która jest skorelowana z wprowadzonym wzorem graficznym – figura, litera, cyfra. Poznają kształt biorąc udział w ćwiczeniach ruchowo-słuchowo-wzrokowych i rozwijając swoje kompetencje językowe. Jest to świetna zabawa połączona z nauką.

Data dodania: 2019-10-08 19:52:59
Data edycji: 2019-10-08 19:56:08
Ilość wyświetleń: 1678

„Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż."

 

Janusz Korczak

 

„Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami,  to może ono zrobić więcej niż od niego oczekujemy,  a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno."

Helen Parkhurst
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej