Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Gr. 4 - Biedronki - Zadania z tablicy.

Gr. 4 - Biedronki - Zadania z tablicy.

 

 

W tradycyjnym modelu nauczania to nauczyciel jest odpowiedzialny za proces edukacyjny, w modelu daltońskim – uczeń przejmuje część odpowiedzialności i uczy się uczenia dla siebie. Samodzielnym nie można być wtedy, gdy wykonuje się jedynie polecenia nauczyciela w sposób odtwórczy. W koncepcji daltońskiej, jeśli dziecko ma się czegoś nauczyć – musi to zrobić samodzielnie przy wsparciu innych.

 

 

 

W sali Grupy 4 - pomarańczowej -"Biedronki" powstała tablica zadań.

 

Tablica zadań jest środkiem pozwalającym na proste przedstawienie wizualne zadania do wykonania. W poniedziałkowy poranek Nauczyciel przedstawia dzieciom kilka różnych zadań edukacyjnych na dany tydzień. Dzieci mogą je wykonać w wolnym i wybranym przez siebie czasie w ciągu całego tygodnia. Po poprawnym ukończeniu swojego zadania dzieci zaznaczają na tablicy wykonanie zadania rysując koło w odpowiednim kolorze zgodnie odwołując się do wizualizowanego dnia tygodnia np. w poniedziałki odznaczają ukończone zadanie rysując czerwone koło. Zadania takie mogą odbywać się w parach lub grupach w różnych miejscach sali, o których zdecydują dzieci. Dodatkowo wylosowani eksperci, wspomagają pracę dzieci. Dzięki tym zadaniom dzieci nabywają umiejętności podstawowe oraz kształtują właściwe postawy społeczne. W sali " Biedronek" funkcjonują jeszcze inne elementy pedagogiki planu daltońskiego, m. in.: wizualizacja dnia - plan dnia; wizualizacja dni tygodnia, miesięcy, pór roku - kolorowe oznaczenia dni tygodnia, miesięcy, pór roku; kalendarz pogody ilustrowany obrazkami; oznaczenia graficzne zasad! grupowych; wizualizacja dyżurów - tablica odpowiedzialności - tablica z dyżurami dzieci, galeria rodziny ilustrowana zdjęciami dzieci; zdjęcia pomocy dydaktycznych, książek i zabawek.

 

Przedszkolaki chętnie podejmują powierzone im zadania wzajemnie się motywując do działania. Możliwość samodzielnego działania, a przede wszystkim zakończenie zadania sprawia im wiele radości.

Data dodania: 2020-02-17 20:51:21
Data edycji: 2020-02-17 20:55:04
Ilość wyświetleń: 2562

„Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż."

 

Janusz Korczak

 

„Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami,  to może ono zrobić więcej niż od niego oczekujemy,  a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno."

Helen Parkhurst
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej