INFORMACJE O PRZEDSZKOLU
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Gr. 4 - Biedronki - Zadania z tablicy.

Gr. 4 - Biedronki - Zadania z tablicy.

 

 

W tradycyjnym modelu nauczania to nauczyciel jest odpowiedzialny za proces edukacyjny, w modelu daltońskim – uczeń przejmuje część odpowiedzialności i uczy się uczenia dla siebie. Samodzielnym nie można być wtedy, gdy wykonuje się jedynie polecenia nauczyciela w sposób odtwórczy. W koncepcji daltońskiej, jeśli dziecko ma się czegoś nauczyć – musi to zrobić samodzielnie przy wsparciu innych.

 

 

 

W sali Grupy 4 - pomarańczowej -"Biedronki" powstała tablica zadań.

 

Tablica zadań jest środkiem pozwalającym na proste przedstawienie wizualne zadania do wykonania. W poniedziałkowy poranek Nauczyciel przedstawia dzieciom kilka różnych zadań edukacyjnych na dany tydzień. Dzieci mogą je wykonać w wolnym i wybranym przez siebie czasie w ciągu całego tygodnia. Po poprawnym ukończeniu swojego zadania dzieci zaznaczają na tablicy wykonanie zadania rysując koło w odpowiednim kolorze zgodnie odwołując się do wizualizowanego dnia tygodnia np. w poniedziałki odznaczają ukończone zadanie rysując czerwone koło. Zadania takie mogą odbywać się w parach lub grupach w różnych miejscach sali, o których zdecydują dzieci. Dodatkowo wylosowani eksperci, wspomagają pracę dzieci. Dzięki tym zadaniom dzieci nabywają umiejętności podstawowe oraz kształtują właściwe postawy społeczne. W sali " Biedronek" funkcjonują jeszcze inne elementy pedagogiki planu daltońskiego, m. in.: wizualizacja dnia - plan dnia; wizualizacja dni tygodnia, miesięcy, pór roku - kolorowe oznaczenia dni tygodnia, miesięcy, pór roku; kalendarz pogody ilustrowany obrazkami; oznaczenia graficzne zasad! grupowych; wizualizacja dyżurów - tablica odpowiedzialności - tablica z dyżurami dzieci, galeria rodziny ilustrowana zdjęciami dzieci; zdjęcia pomocy dydaktycznych, książek i zabawek.

 

Przedszkolaki chętnie podejmują powierzone im zadania wzajemnie się motywując do działania. Możliwość samodzielnego działania, a przede wszystkim zakończenie zadania sprawia im wiele radości.

Data dodania: 2020-02-17 20:51:21
Data edycji: 2020-02-17 20:55:04
Ilość wyświetleń: 2468

„Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż."

 

Janusz Korczak

 

„Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami,  to może ono zrobić więcej niż od niego oczekujemy,  a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno."

Helen Parkhurst
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej