Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Jesienne programowanie. - Grupa 4 - Motylki -

Jesienne programowanie. - Grupa 4 - Motylki -

 

 

 

Programowanie wpływa na rozwój kreatywności oraz logicznego algorytmicznego myślenia. Podczas programowania dziecko uczy się poszukiwania rozwiązań i ich analizowania - umiejętności, które są istotne w dalszym życiu.

 

 

 

 

Przed zajęciami z programowania ważne jest wprowadzenie do tematu. Wraz z dziećmi bawiliśmy się w zabawę ilustracyjną do piosenki "Jeż", w której dzieci doskonaliły umiejętność uważnego słuchania i koordynację słuchowo-ruchową. Następnie każde dziecko odszukało swoją wizytówkę i zajęło miejsce przy planszy do programowania i wysłuchało historyjki o tym, jak w lesie zabłądził Jeż i bardzo potrzebował pomocy dzieci.

 

Naszym zadaniem było doprowadzić Ślimaka Anatola i Ślimaka Bronka do jeża. Trudnością było to, że nie posiadaliśmy żadnego kodu. Sami musieliśmy go ułożyć. Anatol po drodze musiał zebrać wszystkie żołędzie, natomiast Bronek dynie. Był też warunek do wykonania tego zadania: nie wolno było wchodzić na drzewa, należało je ominąć. Dzięki współpracy dzieci świetnie poradziły z ułożeniem kodu według którego ślimaki poruszały się po planszy, zbierając po drodze wszystkie żołędzie i dynie. I mogły odnależć swego przyjaciela jeża.

 

Kiedy już odnaleźliśmy Jeża w lesie zabraliśmy się za wykonanie jego portretu. Praca plastyczna została stworzona poprzez odbicie rączek dzieci i dorysowanie ryjka. Dzieci wykazały się w tym zadaniu dużą samodzielnością i ekspresją plastyczną.

Data dodania: 2020-10-22 19:30:55
Data edycji: 2020-10-22 19:56:51
Ilość wyświetleń: 631

„Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż."

 

Janusz Korczak

 

„Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami,  to może ono zrobić więcej niż od niego oczekujemy,  a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno."

Helen Parkhurst
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej