Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

ROZWIJAMY TALENTY - ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE - LEGO i MINECRAFT 4-6

ROZWIJAMY TALENTY - ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE - LEGO i MINECRAFT 4-6

 

 

 

Temat: Lego® i Minecraft@ Education z językiem angielskim

 

Z dziećmi w wieku 4-6 lat zajęcia odbywają się z użyciem klocków Lego® Minecraft, Lego® Education z elektroniką, Lego® Technic oraz tematycznych dodatkowych materiałów.

 

 

 

 

Czego uczą się dzieci:

Lego i Minecraft - to są 2 najbardziej popularne i uwielbiane przez dzieci piaskownicy, w których można tworzyć prawie wszystko klocki i bloczki - to są narzędzia, za pomocą których uczymy się myśleć, analizować, przewidywać i sprawdzać. W taki sposób - przyjazny, ciekawy i bezpieczny - my poznajemy świat, jak prawdziwy, tak i wirtualny poznajemy i używamy słownictwo podstawowe w języku angielskim

 

Zalety zajęć: 

z dziećmi my rozmawiamy we wspólnym języku - czym jest redstone (zdradzamy rodzicom, że to są podzespoły elektryczne w życiu prawdziwym i ważny element mechanizmów w grze) w środowisku rówieśników lub starszych dzieci nasze uczniowie czują się profesjonalistami, ponieważ potrafią rozmawiać o właściwościach bloków jako dzieci z doświadczeniem. Od tego wzrasta ich samoocena i szacunek od kolegów rodzice nie muszą wydawać pieniądze na nowe i nowe klocki Lego - dzieci z zainteresowaniem i na wyższym poziomie zaczynają bawić się własnymi klockami, bo poznają ich nowe właściwości dzieci sprzątają po sobie i segregują klocki - bo takie są nasze zasady uczestnictwo w zajęciach [AO] Education jest inwestycją w rozwój dziecka - tworzymy sposób myślenia, umiejętności i wiedzę, która się przyda w codziennym życiu.

 

Ciekawostki o zajęciach

  • bawimy się jako profesjonaliści
  • używamy prawidłowe nazwy klocków/bloków „cegiełka, daszek na odwrót, redstone, wood"
  • tworzymy elementy, korzystając z prawdziwych przepisów gry Minecraft, budujemy ich z klocków Lego i w taki sposób łączymy 2 światy
  • poznajemy właściwości klocków/bloczków i niespodziewane sposoby ich wykorzystania
  • liczymy, rozwijamy myślenie logiczne i algorytmiczne - co jest podstawą do programowania
  • w 2-m semestrze zaczynamy korzystać z zestawów Lego® Education z elektroniką, budujemy i programujemy roboty i proste mechanizmy

 

Rozwój tematyczny, m.in.:

  • strony świata i układ współrzędnych
  • biomy przyrodnicze (tropiki, sawanny), świat roślin i zwierząt
  • jak uprawiać rolnictwo, hutnictwo i kowalstwo
  • podzespoły elektryczne

 

Zajęcia teatralne i kreatywne:

  • poznajemy legendy i postaci gry Minecraft
  • dzielimy się rolami, budujemy bohaterów i świat wokół nich
  • opowiadamy historie w rolach, wymyślamy alternatywne zakończenia

 

Samoprezentacja:

  • potrafimy rozmawiać o naszych konstrukcjach: co zbudowaliśmy, dla czego, jak to działa
  • potrafimy prezentować siebie oraz swoją konstrukcję przed publicznością

 

Umiejętności socjalne:

  • kibicujemy i wspieramy siebie nawzajem
  • dzielimy się klockami i bloczkami
  • nie psujemy konstrukcje innych dzieci 
  • bawimy się bezpiecznie i z szacunkiem 

Zajęcia prowadzi Oleg Pokotylo - edukator z 5-letnim doświadczeniem, pasjonat nowoczesnej edukacji i klocków Lego@, ojciec 2-ch synów w wieku 11 i 4 lat, z którymi razem wymyśla i testuje tematy zajęć. W życiu codziennym posługuje się językiem angielskim, polskim, ukraińskim oraz rosyjskim. Prowadzi warsztaty z mechatroniki i programowania robotów w języku Python. Fizyk i z wykształcenia, miłośnik gór i Dolnego Śląska.

 

Ilość dzieci w grupie: do 10

Trwałość: 60 min / 1 raz w tygodniu

 

GALERIA:

https://p43wroclaw.stronyzklasa.pl/rozwijamy-talenty-zajecia-popoludniowe-robotyka,625,pl 

Data dodania: 2021-09-11 11:39:12
Data edycji: 2021-10-27 14:57:48
Ilość wyświetleń: 1052

„Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż."

 

Janusz Korczak

 

„Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami,  to może ono zrobić więcej niż od niego oczekujemy,  a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno."

Helen Parkhurst
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej