WYNIKI KONKURSU
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

ROZWIJAMY TALENTY - ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE - LEGO i MINECRAFT 4-6

ROZWIJAMY TALENTY - ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE - LEGO i MINECRAFT 4-6

 

 

 

Temat: Lego® i Minecraft@ Education z językiem angielskim

 

Z dziećmi w wieku 4-6 lat zajęcia odbywają się z użyciem klocków Lego® Minecraft, Lego® Education z elektroniką, Lego® Technic oraz tematycznych dodatkowych materiałów.

 

 

 

 

Czego uczą się dzieci:

Lego i Minecraft - to są 2 najbardziej popularne i uwielbiane przez dzieci piaskownicy, w których można tworzyć prawie wszystko klocki i bloczki - to są narzędzia, za pomocą których uczymy się myśleć, analizować, przewidywać i sprawdzać. W taki sposób - przyjazny, ciekawy i bezpieczny - my poznajemy świat, jak prawdziwy, tak i wirtualny poznajemy i używamy słownictwo podstawowe w języku angielskim

 

Zalety zajęć: 

z dziećmi my rozmawiamy we wspólnym języku - czym jest redstone (zdradzamy rodzicom, że to są podzespoły elektryczne w życiu prawdziwym i ważny element mechanizmów w grze) w środowisku rówieśników lub starszych dzieci nasze uczniowie czują się profesjonalistami, ponieważ potrafią rozmawiać o właściwościach bloków jako dzieci z doświadczeniem. Od tego wzrasta ich samoocena i szacunek od kolegów rodzice nie muszą wydawać pieniądze na nowe i nowe klocki Lego - dzieci z zainteresowaniem i na wyższym poziomie zaczynają bawić się własnymi klockami, bo poznają ich nowe właściwości dzieci sprzątają po sobie i segregują klocki - bo takie są nasze zasady uczestnictwo w zajęciach [AO] Education jest inwestycją w rozwój dziecka - tworzymy sposób myślenia, umiejętności i wiedzę, która się przyda w codziennym życiu.

 

Ciekawostki o zajęciach

  • bawimy się jako profesjonaliści
  • używamy prawidłowe nazwy klocków/bloków „cegiełka, daszek na odwrót, redstone, wood"
  • tworzymy elementy, korzystając z prawdziwych przepisów gry Minecraft, budujemy ich z klocków Lego i w taki sposób łączymy 2 światy
  • poznajemy właściwości klocków/bloczków i niespodziewane sposoby ich wykorzystania
  • liczymy, rozwijamy myślenie logiczne i algorytmiczne - co jest podstawą do programowania
  • w 2-m semestrze zaczynamy korzystać z zestawów Lego® Education z elektroniką, budujemy i programujemy roboty i proste mechanizmy

 

Rozwój tematyczny, m.in.:

  • strony świata i układ współrzędnych
  • biomy przyrodnicze (tropiki, sawanny), świat roślin i zwierząt
  • jak uprawiać rolnictwo, hutnictwo i kowalstwo
  • podzespoły elektryczne

 

Zajęcia teatralne i kreatywne:

  • poznajemy legendy i postaci gry Minecraft
  • dzielimy się rolami, budujemy bohaterów i świat wokół nich
  • opowiadamy historie w rolach, wymyślamy alternatywne zakończenia

 

Samoprezentacja:

  • potrafimy rozmawiać o naszych konstrukcjach: co zbudowaliśmy, dla czego, jak to działa
  • potrafimy prezentować siebie oraz swoją konstrukcję przed publicznością

 

Umiejętności socjalne:

  • kibicujemy i wspieramy siebie nawzajem
  • dzielimy się klockami i bloczkami
  • nie psujemy konstrukcje innych dzieci 
  • bawimy się bezpiecznie i z szacunkiem 

Zajęcia prowadzi Oleg Pokotylo - edukator z 5-letnim doświadczeniem, pasjonat nowoczesnej edukacji i klocków Lego@, ojciec 2-ch synów w wieku 11 i 4 lat, z którymi razem wymyśla i testuje tematy zajęć. W życiu codziennym posługuje się językiem angielskim, polskim, ukraińskim oraz rosyjskim. Prowadzi warsztaty z mechatroniki i programowania robotów w języku Python. Fizyk i z wykształcenia, miłośnik gór i Dolnego Śląska.

 

Ilość dzieci w grupie: do 10

Trwałość: 60 min / 1 raz w tygodniu

 

GALERIA:

https://p43wroclaw.stronyzklasa.pl/rozwijamy-talenty-zajecia-popoludniowe-robotyka,625,pl 

Data dodania: 2021-09-11 11:39:12
Data edycji: 2021-10-27 14:57:48
Ilość wyświetleń: 842

„Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż."

 

Janusz Korczak

 

„Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami,  to może ono zrobić więcej niż od niego oczekujemy,  a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno."

Helen Parkhurst
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej