Muzyczny tydzień pozwolił nam poznać różnego rodzaju instrumenty muzyczne - układaliśmy ich nazwy z sylab oraz liter. Dokonaliśmy ich podziału na instrumenty dęte, strunowe i perkusyjne. Dowiedzieliśmy się czym jest pięciolinia, co to klucz wiolinowy oraz gama. Ułożyliśmy nutki na naszej pięciolinii - poznając gdzie: do, re, mi, fa, sol, la, si, do mają swoje miejsce. Wykorzystaliśmy w naszych zajęciach pomoc dydaktyczna - Kolor Piano. Zakodowaliśmy swoje własne melodie, które następnie odegraliśmy. Każdy zagrał gamę oraz wspólnie z rówieśnikami w grupach "Wlazł kotek na płotek". Poznaliśmy muzogram, dzięki któremu wystukiwaliśmy rytmicznie na kartce utwór "Clap, clap song". Zamieniliśmy się w wielką orkiestrę, każdy miał swój instrument muzyczny i pięknie grał w rytm muzyki. Do utworu Vivaldiego "Wiosna" dzieci stworzyły dzieła artystyczne, którym nadały własne tytuły - pracę dzieci można obejrzeć na tablicy w holu przedszkola. Nie zabrakło zabaw z literkami.
Poznaliśmy literkę "p" jak pomidor, stworzyliśmy mapę myśli pełną obrazków z rzeczami zaczynającymi się na literkę "p". Następnie kreśliliśmy literki w naszych zeszytach w liniaturę.
W tym tygodniu dużo spacerowaliśmy odwiedzając Park Staromiejski - bawiliśmy się tam na palcu zabaw, podziwialiśmy zmieniającą się przyrodę.
„Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż."
Janusz Korczak
„Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami, to może ono zrobić więcej niż od niego oczekujemy, a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno."
50-011 Wrocław
ul. Tadeusza Kościuszki 27a