Piękna pogoda natchnęła nas do zrobienia zajęć na dworze. Zabraliśmy ze sobą koce i udaliśmy się do parku na polankę.
W tym tygodniu zajmowaliśmy się zmysłami: dotykiem, wzrokiem, słuchem, smakiem, węchem. Rozwiązywaliśmy dotykowe zgadywanki. Za pomocą pędzelków sprawdzaliśmy nasze czucie na różnych częściach ciała. Nasz węch był poddany próbie, na początku zapoznaliśmy się z przyprawami i ich nazwami, następnie zakrywaliśmy oczy i wąchaliśmy przyprawy, podając ich nazwy. Stworzyliśmy pomocny plakat, na którym zaznaczyliśmy, jaka część języka odczuwa smak: słodki, słony, gorzki, kwaśny. Wykorzystaliśmy do tego zabawę badawczą, która polegała na rozpoznawaniu smaków. Zabawa "Kto to mówi" pozwoliła nam sprawdzić nasz słuch i prawidłowość rozpoznawania dźwięków. Rozwijaliśmy myślenie przyczynowo-skutkowe układając historyjkę obrazkową o niewidomym panu, który chciał przejść przez jezdnię. Wiemy jak ważny jest każdy ze zmysłów oraz empatia i pomoc osobą, które mają trudności w poznawaniu świata za pomocą zmysłów.
Stworzyliśmy pracę plastyczną, do której użyliśmy: kaszy manny, foli bąbelkowe, papieru, miękkich drucików kreatywnych. Przygotowaliśmy przepyszne soki dla całej społeczności przedszkolnej. Rozwijaliśmy motorykę małą - wypełnialiśmy różne wzory fasolą i ciecierzycą.
„Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż."
Janusz Korczak
„Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami, to może ono zrobić więcej niż od niego oczekujemy, a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno."
50-011 Wrocław
ul. Tadeusza Kościuszki 27a