WYNIKI KONKURSU
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

JESIEŃ w grupie - Motylków -

JESIEŃ w grupie  - Motylków -

 

 

 

 

Za nami pierwszy tydzień października. 

Co działo się w grupie Motylków?

 

 

 

 

 

 

Dzieci zaczęły planować swoje działania na tablicy zadań. Pedagogika planu daltońskiego oparta jest na IV filarach: odpowiedzialności, samodzielności, współpracy oraz refleksji. Dziecko samo decyduje kiedy wykona zadanie i czy w ogóle je wykona. Jeśli ma trudność z jakimś zadaniem zawsze ma możliwość zgłosić się o pomoc do ekspertów, którzy wytłumaczą zadanie i pomogą je wykonać.  Oczywiście może też poprosić o pomoc dorosłego. 

 

W piątek przychodzi czas refleksji, kiedy dzieci dzielą się swoimi odczuciami w stosunku do zadań, czym im się podobały, jakie sprawiło im trudność, jakie zadanie sprawiłoby im następnym razem przyjemność. W tym tygodniu spędzaliśmy wspólnie czas na wielu aktywnościach: graliśmy w gry planszowe, malowaliśmy na foli, stworzyliśmy pracę plastyczną, do której wykorzystaliśmy elementy edukacji przez ruch Doroty Dziamskiej, przeliczaliśmy kasztany w zakresie 10. To byl wspaniały tydzień - dzieci wytrwale wykonywały zadania, bo chciały, a nasza tablica zadan zapełniła się kolorowymi kwadratami. 

Data dodania: 2020-10-10 18:57:56
Data edycji: 2020-10-10 19:11:35
Ilość wyświetleń: 531

„Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż."

 

Janusz Korczak

 

„Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami,  to może ono zrobić więcej niż od niego oczekujemy,  a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno."

Helen Parkhurst
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej