Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Program własny: KOMPUTEROWE CHWILKI

Program własny: KOMPUTEROWE CHWILKI

Dzięki staraniom Stowarzyszenia WIATRACZEK (https://p43wroclaw.stronyzklasa.pl/stowarzyszenie-wiatraczek,218,pl) - za co serdecznie dziękujemy i pozyskaniu sprzętu do Mini Pracowni Informatycznej rozpoczniemy zajęcia Komputerowe chwilki z naszymi przedszkolakami  w tym roku szkolnym!

Każde działanie edukacyjne z wykorzystaniem elementów nowoczesnej technologii będzie przynosić dzieciom radość, ułatwiając im odkrywanie i zrozumienie otaczającej rzeczywistości, a komputer stanie się w rękach naszych dzieci - uczniów kontrolowanym przez nich narzędziem, które pomaga im zdobyć wiedzę i umiejętności szybciej, lepiej i łatwiej, rozwijać ogólną umiejętność myślenia, oraz indywidualne umiejętności i postawy, tak by można je było łatwo zastosować we wszystkim, co robią.

Opracowany przez nasz zespół program "JA ZROBIŁEM TO SAM! JA POTRAFIĘ" przeznaczony jest dla dzieci przedszkolnych (wszystkich grup wiekowych) i stanowi uzupełnienie działań edukacyjnych (nauczycieli) prowadzonych metodami tradycyjnymi). Nauczyciel wraz z dziećmi będzie dokonywał wyboru treści odpowiednich do możliwości, potrzeb  i zainteresowań grupy, oraz poszczególnych dzieci. 

Nasz program jest swoistym zapotrzebowaniem na nowy model pracy przedszkola. Jest to propozycja wspólnej pracy Nauczyciela i Dziecka. Współczesna Technologia Informacyjna znajduje odbicie w procesach nauczania i wychowania, także małego dziecka, by właściwie przygotować przyszłe pokolenie świadomych odbiorców i użytkowników tej technologii, przyszłych obywateli społeczeństwa informacyjnego.

W trakcie zabaw - zajęć dzieci pracują/wykonują określone zadania edukacyjne z różnych sfer aktywności: muzycznej, językowej, matematycznej czy społeczno - przyrodniczej, korzystając z bogatej oferty programów multimedialnych i platform edukacyjnych dostępnych na rynku lub wypełniają karty pracy wg podanej  przez nauczyciela według jego pomysłu. Nasi wspaniali nauczyciele będą stosować w swej pracy nowoczesne metody i narzędzia wraz z tradycyjnymi.

Podczas zajęć edukacyjnych będziemy używać elektronicznych środków komunikacji tam, gdzie ich potrzebuję, by uatrakcyjnić i wspomóc proponowane dzieciom treści poprzez kilkuminutowe działanie wprowadzające dzieci w elektroniczny świat, jak np. prezentacje multimedialne, naturalne zdjęcia, odpowiedzi na pytania np. „Jak porusza się jeż?”, wysłanie listu pocztą elektroniczną zgodne  z tematem wiodącym w danym tygodniu.

Wprowadzanie naszego dziecka w świat najnowszej technologii jest dla niego korzystne: od najmłodszych lat uczy się ono obsługi komputera, przez co nauka ta przebiega w sposób naturalny. Dziecko chłonie każdą nową informację, a gdy nauce towarzyszy zainteresowanie i pozytywne nastawienie, pojawia się również uczucie przyjemności z nabywanej wiedzy. 

Technologia Informacyjna wzbogaca istniejące warunki, a często stwarza nowe do rozwijania umiejętności dzieci - uczniów w większości zakresów, krystalizując ich zainteresowania i uzdolnienia.

Zajęcia są prowadzone w podgrupach maksymalnie do 4 osób  poza realizacją Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego.

Proponowane przez nas sytuacje edukacyjne prowadzone z wykorzystaniem Technologii Informacyjnej uwzględniają dwa poziomy zaawansowania:

I poziom: „Komputerowe chwilki" dla dzieci młodszych, czyli 3 – 4 letnich

Opiera się na nabywaniu umiejętności posługiwania się myszą i klawiaturą, oraz korzystania  z programów edukacyjnych.

Poziom realizowany przez jeden rok szkolny w okresie od X – V.

 

II poziom: „Komputerowe chwilki @BC" dla dzieci starszych, czyli 5 – 6 latków   

Opiera się na stosowaniu narzędzi Technologii Informacyjnej, czyli wszelkiego rodzaju oprogramowania do komunikowania się, poszukiwania, wykorzystywania informacji i podejmowania decyzji przy wyborze właściwego rozwiązania.

Poziom realizowany przez jeden rok szkolny w okresie od X – V.

 

Program realizuję wszystkie grupy. 

 

Data dodania: 2021-08-29 18:04:55
Data edycji: 2021-09-07 04:26:02
Ilość wyświetleń: 902

„Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz. Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż."

 

Janusz Korczak

 

„Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami,  to może ono zrobić więcej niż od niego oczekujemy,  a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno."

Helen Parkhurst
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej