Rok szkolny 2021/2022 - PRZERWA WAKACYJNA w funkcjonowaniu przedszkola - 01- 31 sierpnia 2022 roku

Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Program własny: KOMPUTEROWE CHWILKI

Program własny: KOMPUTEROWE CHWILKI

Dzięki staraniom Stowarzyszenia WIATRACZEK (https://p43wroclaw.stronyzklasa.pl/stowarzyszenie-wiatraczek,218,pl) - za co serdecznie dziękujemy i pozyskaniu sprzętu do Mini Pracowni Informatycznej rozpoczniemy zajęcia Komputerowe chwilki z naszymi przedszkolakami  w tym roku szkolnym!

Każde działanie edukacyjne z wykorzystaniem elementów nowoczesnej technologii będzie przynosić dzieciom radość, ułatwiając im odkrywanie i zrozumienie otaczającej rzeczywistości, a komputer stanie się w rękach naszych dzieci - uczniów kontrolowanym przez nich narzędziem, które pomaga im zdobyć wiedzę i umiejętności szybciej, lepiej i łatwiej, rozwijać ogólną umiejętność myślenia, oraz indywidualne umiejętności i postawy, tak by można je było łatwo zastosować we wszystkim, co robią.

Opracowany przez nasz zespół program "JA ZROBIŁEM TO SAM! JA POTRAFIĘ" przeznaczony jest dla dzieci przedszkolnych (wszystkich grup wiekowych) i stanowi uzupełnienie działań edukacyjnych (nauczycieli) prowadzonych metodami tradycyjnymi). Nauczyciel wraz z dziećmi będzie dokonywał wyboru treści odpowiednich do możliwości, potrzeb  i zainteresowań grupy, oraz poszczególnych dzieci. 

Nasz program jest swoistym zapotrzebowaniem na nowy model pracy przedszkola. Jest to propozycja wspólnej pracy Nauczyciela i Dziecka. Współczesna Technologia Informacyjna znajduje odbicie w procesach nauczania i wychowania, także małego dziecka, by właściwie przygotować przyszłe pokolenie świadomych odbiorców i użytkowników tej technologii, przyszłych obywateli społeczeństwa informacyjnego.

W trakcie zabaw - zajęć dzieci pracują/wykonują określone zadania edukacyjne z różnych sfer aktywności: muzycznej, językowej, matematycznej czy społeczno - przyrodniczej, korzystając z bogatej oferty programów multimedialnych i platform edukacyjnych dostępnych na rynku lub wypełniają karty pracy wg podanej  przez nauczyciela według jego pomysłu. Nasi wspaniali nauczyciele będą stosować w swej pracy nowoczesne metody i narzędzia wraz z tradycyjnymi.

Podczas zajęć edukacyjnych będziemy używać elektronicznych środków komunikacji tam, gdzie ich potrzebuję, by uatrakcyjnić i wspomóc proponowane dzieciom treści poprzez kilkuminutowe działanie wprowadzające dzieci w elektroniczny świat, jak np. prezentacje multimedialne, naturalne zdjęcia, odpowiedzi na pytania np. „Jak porusza się jeż?”, wysłanie listu pocztą elektroniczną zgodne  z tematem wiodącym w danym tygodniu.

Wprowadzanie naszego dziecka w świat najnowszej technologii jest dla niego korzystne: od najmłodszych lat uczy się ono obsługi komputera, przez co nauka ta przebiega w sposób naturalny. Dziecko chłonie każdą nową informację, a gdy nauce towarzyszy zainteresowanie i pozytywne nastawienie, pojawia się również uczucie przyjemności z nabywanej wiedzy. 

Technologia Informacyjna wzbogaca istniejące warunki, a często stwarza nowe do rozwijania umiejętności dzieci - uczniów w większości zakresów, krystalizując ich zainteresowania i uzdolnienia.

Zajęcia są prowadzone w podgrupach maksymalnie do 4 osób  poza realizacją Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego.

Proponowane przez nas sytuacje edukacyjne prowadzone z wykorzystaniem Technologii Informacyjnej uwzględniają dwa poziomy zaawansowania:

I poziom: „Komputerowe chwilki" dla dzieci młodszych, czyli 3 – 4 letnich

Opiera się na nabywaniu umiejętności posługiwania się myszą i klawiaturą, oraz korzystania  z programów edukacyjnych.

Poziom realizowany przez jeden rok szkolny w okresie od X – V.

 

II poziom: „Komputerowe chwilki @BC" dla dzieci starszych, czyli 5 – 6 latków   

Opiera się na stosowaniu narzędzi Technologii Informacyjnej, czyli wszelkiego rodzaju oprogramowania do komunikowania się, poszukiwania, wykorzystywania informacji i podejmowania decyzji przy wyborze właściwego rozwiązania.

Poziom realizowany przez jeden rok szkolny w okresie od X – V.

 

Program realizuję wszystkie grupy. 

 

Data dodania: 2021-08-29 18:04:55
Data edycji: 2021-09-07 04:26:02
Ilość wyświetleń: 45

„Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami,  to może ono zrobić więcej niż od niego oczekujemy,  a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno."

Helen Parkhurst
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook