Rok szkolny 2021/2022 - PRZERWA WAKACYJNA w funkcjonowaniu przedszkola - 01- 31 sierpnia 2022 roku

Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Projekt własny: DOMEK UCZUĆ

Projekt własny: DOMEK UCZUĆ

Dzięki wspólnej pracy naszych rodziców w roku szkolnym 2018/2019 powstał w naszym przedszkolu Domek Uczuć, który służy całej społeczności przedszkolnej i bardzo o niego dbamy. W zeszłym roku znaleźliśmy w nim Mikołaja!

W tym domku obowiązują pewne zasady, które znajdziecie obok niego bardzo prosimy wszystkich o ich  przestrzeganie razem z dziećmi i ich rodzeństwem. 

Domek Uczuć jest wspaniałym miejscem odpoczynku od przedszkolnego zgiełku dla Naszych dzieci.

 

    

 

Ma on za zadanie być miejscem, gdzie można rozładować i wyrazić złość, ale też znaleźć spokój i ukojenie w wyrażaniu smutku czy strachu (jeśli dziecko wybierze taką formę, by się tam zrelaksować, położyć, zadbać o siebie).

  • W domku dziecko przebywa ze stworkami emocji: Szafirkiem i Oliwkiem -  specjalne stworki, które pomogą dzieciom być dobrym dla wszystkich i czerpać radość z każdego dnia…

OLIWEK – to chrząszcz, który ma zielone nóżki, brzuszek, pępuszek, rączki, kolorową szyję w kolorach naszych dni: czerwony – poniedziałek, niebieski – wtorek, pomarańczowy – środa, zielony – czwartek, żółty – piątek, głowę z oczkiem i powiekę. Jest on bardzo radosny i szczęśliwy, cieszy go każdy dzień, pewnie, dlatego ma taką kolorową szyjkę!

SZAFIREK to bardzo spokojny, często zamyślony i smutny chrząszcz, który ma kieszonki w kolorach dni, żeby móc się zmienić i łapać do nich dobry humorek z każdego dnia. Jest w kolorze szafirowym i ma dwie szyjki i parę oczu, bo nigdy nie wie czy się śmiać czy smucić...

 

  • Dziecko może też do domku zaprosić do niego osobę dorosłą, by z nią porozmawiać.
  • Oznaczenia na drzwiczkach wskazują:  Kółko czerwone – STOP - NIE WOLNO WCHODZIĆ, Kółko zielone – DOMEK WOLNY, Kółko żółte z serduszkiem – DOMEK ZAJĘTY – ktoś pracuje nad swoimi emocjami.
  • W Domku Uczuć w spokoju dziecko może się pobawić – wyrazić swoją złość np. drzeć papier, może też ubrać słuchawki wyciszające czy zajrzeć przez peryskop.
  • Czas pobytu w domku jest ograniczony do 15 minut, gdy dziecko usłyszy śpiew ptaszka Ignacego oznacza to, że musi opuścić domek 

Celem projektu jest taki wpływ na dziecko, aby posiadało adekwatny obraz własnej osoby, lepiej rozumiało siebie i innych, umiało z nimi współżyć i potrafiło również w samym sobie znajdować oparcie w trudnych sytuacjach.

Proponowany projekt jest zgodny z trzema głównymi zasadami Pedagogiki Planu Daltońskiego: odpowiedzialność, samodzielność i współpraca, w swoich założeniach ma za zadanie wspierać u dzieci:

  • nabywanie umiejętności społecznych i podporządkowanie się ustalonym zasadom i regułom,
  • kształtowanie w sobie wrażliwości moralnych i właściwych postaw społecznych,
  • nawiązywanie więzi z najbliższym otoczeniem społecznym,
  • rozumienie potrzeby poszanowania drugiego człowieka, jego odmienności i indywidualności,
  • kształtowanie w sobie poczucie odpowiedzialności za siebie i innych,
  • uświadamianie sobie konieczności ponoszenia konsekwencji swoich czynów.

 

Zobaczcie jak powstawał nasz niezwykły Domek i kto pierwszy do niego zawitał :) 

 

Treści projektu realizuję wszystkie grupy. 

Data dodania: 2019-08-20 19:04:10
Data edycji: 2021-09-07 04:28:45
Ilość wyświetleń: 552

„Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami,  to może ono zrobić więcej niż od niego oczekujemy,  a wszystko co dziecko potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno."

Helen Parkhurst
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook